torsdag 22 november 2012

Provsmakning: Spicy Bananas Djungelchips




När jag var och handlade på Green matmarknad i Malmö hittade jag den här spännande påsen; Spicy Bananas Djungelchips. Då Kärleken älskar allting som har med banan att göra fick en påse följa med mig hem till det sedvanliga fredagsmyset. Det är alltid kul att testa något nytt.

Innehåll: 85 gram torkade bananer kryddade med sydamerikansk chili. Fri från gluten och laktos.

Kostnad: Ca 20 kronor.

Provsmakare: Kärleken.

Omdöme: Tunt skivade bananer. Bra krispighet. Välkryddade bananchips med en reeeedig hetta i eftersmaken. (Kärlekens skånska uttal får Mat-Tinas dialekt att likna rikssvenska.) Jag anar en sötma bakom all hetta, men jag saknar banansmaken vilket är ett minus. 
Obs! Ät inte för många på samma gång för då riskerar du att det börjar brinna i munnen!

Betyg: 3 av 5

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar