tisdag 22 november 2011

Berry Boost

I helgen hade jag och kärleken äran att få vara med och fira min väns lille ögonsten på hans dopdag. Min vän var noga med att det skulle finnas glutenfria alternativ till mig så att jag också fick möjlighet att njuta av maten under dopfirandet. När vi talade om maten fick jag reda på att även en av de mindre besökarna var glutenintolerant.

Kärleken och jag njöt av både mat och sällskap och när det var dags att gå så såg jag att en av de små töserna, som spanat in mig i smyg, kom fram till mig. Hon tittade upp på mig med stora ögon och sa förtjust;  Är du också glutenfri?

Vilket härligt sätt att se på det! Inte glutenallergisk eller glutenintolerant utan helt enkelt glutenfri. Det här inlägget är till henne och alla andra glutenfria personer.

Vad ser ut som godis, smakar gott och innehåller c-vitamin? Renée Voltaires Berry Boost! En av mina underbara vänner hade med sig ett paket Berry Boost när hon hälsade på mig. En tablettask full av torkade blåbär, russin och min absoluta favorit; torkade granatäpplebitar. Det smakar gott, är lätt att ha med sig och är både nyttigare och mer naturligt än godis. Det kan vara ett alternativ till lördagsgodis eller ett komplement att ha med sig när det är dags för en familjeutflykt.

Själv brukar jag numera ha med mig en ask i väskan för att undvika att jag sträcker mig efter den där chokladbiten när blodsockret gör ett djupdyk genom golvet. En smarrig liten livboj innan mer långsiktiga blodsockerhöjare finns till handa.

Som Renée själv beskriver det; A better way to snack.

Må väl!

Vill du läsa mer om Berry Boost så klicka här.


1 kommentar:

  1. Underbara du =) Tack för att ni ville komma och dela vår glädje i samband med "Lillemans" dop! Det var en självklarhet för mig att mina gäster också skulle kunna vara med och äta utan att behöva tänka sig för!!
    Kram

    SvaraRadera