söndag 17 juli 2011

Kärleken & glutenfria pannkakor

En regnig söndagsmorgon i Malmö. Bara jag och mopsen var vakna. Vi smög upp och smög ut för att ta dagens första promenad. Medan regndropparna föll ner på oss strosade vi längs gator och över torg.

När jag kom hem luktade det pannkakor i hela lägenheten. Mopsen skakade av sig alla regndroppar och rusade in i köket för att undersöka var den ljuvliga doften kom ifrån. Nyfiken lyckades jag snabbt få av mig skorna och blickade också in i köket. Där stod kärleken och gräddade pannkakor. Jag tittade förtjust på honom och frågade var denna briljanta idé kommit ifrån. 

Han hällde ner lite smet i stekpannan och tittade upp på mig med sina klarblå ögon. Med ett leende på läpparna berättade att han hade läst på sidan av Lailas ljusa mjölmix, som stod i mitt skafferi, och upptäckt att där fanns ett recept på glutenfria pannkakor. Därefter så tog han sig från upptäckt till handling och vips så luktade hela mitt kök pannkakor. Det är inte för intet som han kallas för kärleken. Pannkakorna blev jättegoda och de som blev över ska fyllas med svampstuvning för att bli morgondagens lunch tillsammans med en sallad. 

Om du trodde att pannkaksätandet var uteslutet bara för att du inte tål gluten så har du fel. Klicka på länken ovan och låt den underbara doften av pannkakor fylla ditt kök med!

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar