torsdag 3 mars 2011

Välkomna!

Ätbart och Njutbart är en blogg med fokus på mat utan gluten och laktos.

Allergimat låter inte roligt. Ordet förknippas varken med matupplevelser eller smaksensationer. I praktiken är detta helt fel. Aldrig har mina tallrikar varit så färgglada som nu och aldrig har jag vågat testa så många nya smaker. De säger att när en dörr stängs så öppnas en ny. 

Min förhoppning är att den här bloggen ska kunna skänka både inspiration och reflektion. Kanske är du själv glutenintolerant eller så kanske du har någon i din närhet som inte tål gluten eller laktos. Som födoämnesintolerant  är det lätt att fokusera på all den mat som man inte kan äta, men jag ber dig att lyfta blicken tillsammans med mig och se all den härlighet som den kulinariska välden har att erbjuda.  

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar