tisdag 3 maj 2011

Rötter i Malmö

Nu har jag lämnat det vårvackra Malmö för att bege mig norrut. Precis innan jag skulle resa så fick jag nys om en butik vid namn Rötter. Det är typiskt för Malmö att i sista stund dela med sig av information om ett nytt potentiellt smultronställe innan jag reser i väg. Förmodligen för att jag ska längta tillbaka desto mer.

Rötter är en butik som du hittar på Föreningsgatan 30. Den ligger vägg i vägg med Malmös berömda surdegsbageri, Vendel organic bakery. Rötter säljer frukt och grönt som är producerat på gårdar i Skåne. Deras koncept är att sälja närodlade produkter och att slippa mellanhänder samt långa transportsträckor. Det betyder att utbudet varierar från säsong till säsong. Nära och naturligt helt enkelt. Rötter har öppet kl. 10-18 på vardagar och kl. 10-15 på lördagar.

Nästa gång som jag är i Malmö ska jag definitivt utforska utbudet på Rötter, men fram tills dess publicerar jag tipset här på bloggen så att ni som är i Malmö före mig inte ska gå miste om möjligheten att besöka butiken.

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar