onsdag 16 januari 2013

Glutenfria bovetebullar


Förra året vid den här tiden hade Kärleken bestämt sig för att överraska mig med något riktigt gott. Jag hade inte ätit glutenfri kost i mer än ca 1 år och hade fortfarande inte kommit underfund med hur man bakar utan gluten. I smyg letade han upp ett recept på glutenfria bullar och bakade dem när jag var på jobbet. Jag kom hem i nästan samma stund som han plockade ut dem ur ugnen. Än idag tycker jag att de är de godaste glutenfria bullar som jag har ätit. 

Idag när jag kom hem från jobbet luktade det nybakade bullar i hela lägenheten. Kärleken, som fortfarande har semester, ville göra en favorit i repris och hade bakat sina ljuvliga bovetebullar. Och de var lika goda som jag minns dem. 

För att komma åt receptet måste du bli medlem i matklubben.se (kostnadsfri tjänst), men tro mig när jag säger att detta receptet vill du inte missa. 

Lev väl och må väl!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar