lördag 26 januari 2013

Organic Reco Market


Idag besökte jag den nyöppnade affären, Organic Reco Market (tidigare Living Light) på Östergatan 22 i Malmö.  I butiken finns bland annat varor från rawfoodshop.se och lowcarbshop.se. Living light har länge varit en av mina favoritaffärer i Malmö och i mitt skafferi finns allt från vetegräspulver till kakao nibs. Alla varor går att beställa på nätet, men jag trivs bäst när jag får florera bland produkterna för att se om det finns någonting nytt att testa.

Idag inhandlade jag torkade mangoskivorincabär (torkade physalis)kokoschips och en ekologisk ansiktsmask. Mangoskivorna och incabären blev lördagsgodis. Kokoschipsen brukar jag stoppa ner i allt från vanliga sallader till fruktsallader.

Affären känns rymligare än tidigare och det märks att de har utökat sitt sortiment. Servicen var oklanderlig och jag fick med mig tips på allt från hudvård till välgörande pulver. Här finns något för alla även om man inte följer paleokost, rawfoodkost eller LCHF. Själv använder jag produkterna som ett komplement för att stärka upp kroppen. 

Jag tycker att det är viktigt att se till att kroppen får bra näring och därmed bra förutsättningar. I min matfilosofi ingår sunt levende då jag tror att alla, speciellt matälskare, behöver röra på sig och att majoriteten av alla kostintag bör vara näringsrik kost. Mycket grönt och inga stora mängder socker. 

Om du äter bra mat 80% av tiden så klarar kroppen lättare av att hantera avvikelser så som godis, en god kaka, tårta, chips eller vad du än önskar äta. Dessutom smakar exempelvis bakelser mycket godare om du äter dem ibland och inte för ofta. I grund och botten är det var och ens ansvar att, i vuxen ålder, ta hand om sin egen kropp.

Tand hand om dig och må väl!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar