tisdag 29 januari 2013

Att sätta färg på tillvaron


Julen är utstädad, nya året har startat och våren närmar sig steg för steg. Även om vintermörkret fortfarande vilar utanför fönstret finns det inget som säger att du inte kan börja anamma våren genom att ha vackra ljusa färger inomhus. 

Igår när jag var på väg hem från ett möte i stan passerade jag en butik med flyttutförsäljning; Smart City Buy. Jag har bara varit i butiken vid något enstaka tillfälle tidigare, men tänkte att det vore skönt att undkomma vinterkylan i någon minut. 

Till min förtjusning hittade jag vackra ljusblå kökshanddukar med vita prickar, två lila "soppkoppar", ceriserosa stearinljus, två stilrena kundvagnsmynt i form av nyckelringar och fyra små tekoppsformade fat att sätta använda tepåsar på under fikastunder. Allt för det mycket överkomliga priset 185 kronor. Soppkopparna invigdes i kväll när Kärleken och jag åt grön ärtsoppa från Linas matkasse och de var till stor belåtenhet. 

Sätt lite färg på tillvaron och innan du vet ordet av är våren här.

Må väl!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar