lördag 30 april 2011

Morgonstund

Morgonstund har kaffe, smoothie, ägg, vedrökt skinka, skivat äpple, gruyèreost och blåbär i mun. Helgfrukostarna här hemma är nästintill heliga. Det ska finnas variation på tallriken, lite av varje, som kan reta smaklökarna under åtminstone en timme medan alla tidningsblad vänds. Under årets kyligare dagar sker ceremonin inomhus och nu i vårens prakt sker den ute på balkongen. Ett underbart sätt att njuta av helgens ledighet på.

Men idag kan jag inte njuta fullt ut. Idag väntar någonting nytt. Vid lunchtid ska jag nämligen äntligen få utforska Linda Nilsson nya restaurang Raw food house i Malmö. Den öppnade för någon vecka sedan och då de bara har öppet till kl 17:00 på vardagar och kl 15:00 på lördagar har jag ännu inte lyckats ta mig dit i tid. Men idag sker det. Idag ska jag få utforska restaurangen och få njuta av raw food rätter och efterrätter. Linda har ett bra rykte sedan sin tid på Spelabäcken i Skanör och jag har alltid varit förtjust i hennes matfilosofi. För er som vill läsa mer om Linda så kan ni klicka in er på www.vaxkraft.se . Stay tuned för en uppföljning under dagen.

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar